☑مشخصات بهترین لباس کار مهندسی تابستانی - 02144091101

لباس کار وسیله استحفاظی فردی است وتمامی کارکنان موظف به پوشیدن لباس کار مناسب در محل کار خود می هستند.

مشخصات بهترین لباس کار مهندسی تابستانی

استفاده از لباس کار چه مزایایی دارد؟

یک لباس کار مناسب دارای ویژگی هایی است که بطور مختصر به آنها می پردازیم:

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ در برابر سرما و گرما

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ بیولوژیکی

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ در برابر ضربه های مکانیکی

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ در برابر مواد شیمیایی

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ در برابر اشعه های خطرناک

استفاده از لباس کار به عنوان محافظ در برابر آتش

لباس کار مهندسی تابستانی

پارچه لباس کار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

لباس کار وسیله استحفاظی فردی است وتمامی کارکنان موظف به پوشیدن لباس کار مناسب در محل کار خود می هستند. خصوصیات کلی این لباس عبارت است از: پوششی سراسری که از بدن، دست و پاها در برابر شرایط محیطی حفاظت کند، لباس کار نیز مانند سایر لباس ها نیازمند الگوی مشخص می باشد.

به دلیل بالا بودن تعداد این نوع لباس استفاده از الگوی مناسب برای دوخت و تولید آن ضروری است. ساده ترین الگوی لباس کار مردانه به صورت دو تکه (بلوز و شلوار) و الگوی لباس کار زنانه به صورت مانتو و شلوار است.

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

مشخصات لباس مهندسی تابستانی متنوع و متفاوت است، مناسب‌ترین لباس کار مهندسی تابستانی شامل لباس کار یکسره، لباس کار دوبنده ولباس کار دوتکه است هر کدام از این سه مدل ویژگی‌های خاص خود را دارند.

لباس مهندسی تابستانی باید به صورتی باشد که در هنگام کار در پروژه‌های ساختمانی، فرد دچار تعریق زیاد و خستگی نشود و بتواند به خوبی به امور و مسئولیت هایش رسیدگی کند، با پوشیدن لباس کار مهندسی شخص می‌تواند در زمان انجام فعالیت‌های ساختمانی، از خاکی شدن یا کثیف شدن لباس خود با مصالح ساختمانی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین لباس کار ایمنی

لباس کار مهندسی از در برابر خطرات و آسیب‌هایی مانند برخورد مصالح ساختمانی یا سر خوردن و افتادن شخص جلوگیری می‌کند. 

استفاده از لباس کار با ایمنی بالا، برای مشاغل مختلف بسیار با اهمیت است، تمامی حرفه‌هایی که شرایط خاصی دارند، به وجود لباس کار مناسب و مخصوص به نوع فعالیت خود نیاز دارند. 

دلایل استفاده از لباس کار مهندسی تابستانی

استفاده از لباس ایمنی، بهترین پوشش برای محل کار است، اگر در یک روز گرم تابستانی در دمای ۴۰ درجه در محیطی مشغول به کار هستید که هیچ خنک کننده‌ای وجود ندارد، لباس مخصوص کار خود را بپوشید و فعالیت خود را آغاز کنید.

این اقدام باعث بالا بردن عملکرد و کارایی شما می‌شود؛ چون گرمای مستقیم در تابستان در حین کار کردن و فعالیت توسط هر شخصی در هر زمینه‌ای منجر به گرمازدگی خواهد شد و سرعت کار را حداقل ممکن می رسد؛ به همین دلیل بسیار مهم است که از چه نوع لباس کاری با چه الیاف یا موادی و با چه ویژگی‌هایی برای کار استفاده می‌شود.

انواع لباس کار مهندسی تابستانی

1. لباس کار یکسره

لباس کار یکسره، یک دست کامل پیراهن و شلوار سرهم است. از این نوع لباس کار برای محافظت از آلودگی‌های محیط استفاده می‌شود. از مزیت‌های مهم لباس کار یکسره این است که به راحتی بر روی لباس کار شخصی قابل پوشیدن است و هیچ محدودیتی برای فرد در حین فعالیت ایجاد نمی‌کند.

لباس کار مهندسی

2. لباس کار دو تکه

لباس کار دو تکه از یک تکه بالا تنه و یک تکه پایین تنه تشکیل شده است. استفاده از این لباس کار خیلی راحت و آسان است و تنوع بیشتری در مقایسه با سایر لباس کارهای مهندسی تابستانی دارد. لباس کار دو تکه پرطرفدار و محبوب است.

بیشتر بخوانید: ویژگی پارچه لباس کار

3. لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده مناسب‌ترین لباس کار مهندسی تابستانی است، چون بیشتر افراد به صورت مداوم در حال رفت و آمد از روی ابزارها و وسایل و مصالح ساختمانی هستند،  لباس کار دوبنده به دلیل داشتن جیب‌های بزرگ قابلیت حمل وسایل مورد نیاز شخص را فراهم می کند. لباس کار دوبنده جزو لباس کار مهندسی تابستانی پرکاربرد و پرفروش است.

پارچه مناسب لباس کار مهندسی تابستانی

بهترین لباس در فصل تابستان، باید از الیافی تهیه شده باشد که از تعریق بیش از حد فرد در زمان فعالیت و کار جلوگیری کند. از دیگر مشخصات لباس مهندسی تابستانی ایجاد امنیت برای شخص است. معمولا مشاغل مهندسی دارای ب خطر و میزان ریسک بالایی هستند که می توان به احتمال برخورد مصالح با سر فرد، لغزنده بودن سطح پروژه و … اشاره نمود. این موضوع شامل تمام افرادی که در مشاغل گوناگون فعالیت می کنند می شود و باید از لباس های منحصر به فرد آن استفاده کنند.

مهندسان با وجود داشتن فعالیت‌های پرخطر در حوزه‌های مختلف، بهتر است از لباس کار‌های مخصوص استفاده کنند تا احتمال سوختگی، افتادن، برق گرفتگی، پرت شدن مصالح و سایر آسیب‌های دیگر در امان بمانند. 

کتان

از بهترین جنس پارچه‌ های لباس کار، می‌توان به کتان اشاره کرد، این پارچه به ویژه در برابر حرارت، مقاومت بسیار بالایی دارد. پارچه کتان به راحتی هوا از منافذ آن عبور می‌کند و از تعریق افراد در حین انجام فعالیت خودداری می‌کند، به همین دلیل بهتر است برای  لباس کار مهندسی تابستانی از جنس کتان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: 5 مدل پارچه مناسب برای دوخت لباس کار

تترون

تترون ضخامت کمی دارد. این پارچه برای پوشش‌هایی که باعث به خطر افتادن حداقل افراد می‌شود مناسب است. به علت نازک بودن این نوع پارچه برای افراد ایمنی ایجاد نخواهد کرد.

فلامنت کجراه

برای تهیه لباس کار مهندسی؛ پارچه‌های فلامنت کجراه بسیار مناسب است. این جنس پارچه دارای ضخامت‌های مختلفی است و بهترین انتخاب برای تولید لباس کار مهندسی تابستانی می باشد.

ترگال

ترگال از ویسکوز و پلی استر تهیه شده است و در مقایسه با تترون ضخامت بیشتری دارد. مقاومت نسبتا بیشتری نیز دارد. تترون و ترگال مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها میزان ضخامت این دو پارچه است.

لباس کار

قیمت لباس کار

قیمت لباس کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

کیفیت

کیفیت پارچه و دوخت لباس کار، تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. لباس‌های با کیفیت بالا که از مواد مقاوم و دوام بالا تولید شده‌اند، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: استاندارد و ویژگی های لباس کار مناسب جوشکاری

مارک

لباس‌های کار موجود در بازار از مارک‌ها مختلف تولید می‌شوند و هر مارک قیمت‌گذاری مخصوص به خود دارد. معمولاً مارک‌های معروف و محبوب با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسد.

نوع لباس کار

نوع لباس کار بر قیمت آن تأثیر دارد. بعضی مدل‌ها مثل کت و شلوار کار ساده‌تر هستند و به طور کلی قیمت کمتری دارند، در صورتی که لباس‌هایی با ویژگی‌ها و استانداردهای خاص مانند لباس‌های ضد آتش قیمت بالاتری دارند.

ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های خاص

بعضی لباس‌های کار ،دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های خاصی مانند ضد آتش بودن، ضد آب بودن، جیب‌های بیشتر و غیره هستند که در قیمت آنها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟