خرید لباس کار زمستانی| 02144091101

ضد آب بودن اولین ویژگی لباس کار زمستانی است؛ در فصول سرد در ساعات کاری در فضای آزاد احتمال بارش برف و باران وجود دارد.

لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

ویژگی های لباس کار زمستانی

ضد آب بودن اولین ویژگی لباس کار زمستانی است؛ در فصول سرد در ساعات کاری در فضای آزاد احتمال بارش برف و باران وجود دارد. بنابراین، بهتر است این لباس‌ها از رویه نایلون و پلی استری تولید شده باشد تا آب وارد لباس نشود.

دوخت لباس نیز بسیار مهم است؛ برای این‌که لباس کار در زمستان بتواند از بدن فرد در سرما محافظت کند، باید دوخت محکمی داشته باشد، تعدادی از تولیدکننده برای این کار از روش پرس کردن استفاده می‌کنند دراین صورت هیچ‌کدام از بخش‌های لباس، دوختی نخواهد داشت و سرما وارد لباس نخواهد شد.

لباس کار زمستانی باید دمای داخلی بدن را حفظ نماید و از سرما جلوگیری کند، به همین دلیل این لباس‌ها چند لایه دارند. لایه بیرونی از فرد در مقابل باد و باران محافظت می‌کند و از جنس نایلون هستند، لایه میانی از پشم شیشه است که کار گرم کردن را انجام می‌دهد و درونی‌ترین لایه لباس از جنس کتان یا پارچه‌های دیگر است که نرم است و باعث می‌شود لایه‌های بیرونی به بدن آسیبی نرساند.

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه لباس کار

نکات مهم در زمان خرید لباس کار زمستانی

در زمان خرید لباس کار زمستانی، محدودیت حرکت بسیار مهم است. لباس‌های زمستانه چند لایه گرم کردن بدن تهیه شده است و نسبت به سایر لباس‌ها ضخیم‌تر هستند، به همین دلیل با پوشیدن انجام کارها سخت‌تر می شود؛ اما توجه داشته باشید لباسی را انتخاب نکنید که تحرک و فعالیت را به‌کلی سخت کند و جلوی حرکت آزادانه را بگیرد.

با پوشیدن لباس کار زمستانی به جز گرم کردن بدن در روزهای سرد، باید بتوانید کار را به‌راحتی و درست انجام دهید. پس، اگر لباس ها سنگین باشند، امکان حرکت راحت وجود نخواهد داشت، بنابراین دقت کنید که لباس کار مخصوص فصول سرد به‌طور هم‌زمان شما را گرم کند و وزن مناسبی داشته باشد.

لباس کار زمستان، بهتر است یقه داشته باشد تا گردن پوشیده شود و سرما از آن قسمت داخل بدن نشوند. چون اگر از این قسمت باد و باران به داخل لباس نفوذ کند.

برای این‌که لباس کار زمستانی  گرم‌تر باشد، انتخاب رنگ تیره مناسب تر است. رنگ‌های تیره نور خورشید را به خود جذب می کند و به گرم شدن کمک می کند.

مهم ترین لباس کارهای زمستانی

شلوار

شلوار یک قسمت مهم لباس‌ است و از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. در فصل های سرد سال، باید شلوار ضخامت بیشتری داشته باشد تا در برابر سرما از فرد محافظت نماید. این موضوع برای افرادی که کارشان در فضای آزاد است مهمتر می باشد؛ چون در فضای باز نمی‌توان از وسایل گرمایشی استفاده کرد و سرما به راحتی به بدن فرد نفوذ می کند.

گرمکن

گرمکن یک لباس کار زمستانی است که معمولا زیر لباس‌های دیگر پوشیده می شود. این لباس، زیاد سنگین نیست و با پوشیدن آن، احساس سنگینی و کم شدن تحرک نخواهید داشت. گرم کن معمولا به‌صورت بلوز و شلوار است و برای مناطق بسیار سرد بسیار مناسب است. جنس این لباس معمولا از پنبه است و جلوی سرما را می گیرد.

صفحه اینستاگرام ما:uniformsparmida@

بادگیر

یک لباس سبک که در هوای نه چندان سرد و با باران کم قابل استفاده است. این لباس کار زمستانی عایق دارد تا از بدن شما در برابر باد محافظت کند و اجازه ندهد باد به داخل لباس نفوذ کند. همچنین با پوشیدن بادگیر چون داخل آن گردش هوا وجود دارد، نسبت به زمان‌های دیگر، تعریق کمتری صورت می گیرد. این لباس کار زمستانی راحت است و جلوی حرکت و تکان خوردن آسان شما را نمی‌گیرد.

مزیت دیگر بادگیر ، شست و شوی آسان آن است؛ بادگیر پس از شستشو خیلی زود خشک می شود و می‌توانید آن را بپوشید. این موضوع مخصوصا در زمستان که لباس‌ها دیر خشک می‌شوند، اهمیت زیادی خواهد داشت. احتمال چروک شدن بادگیر نیز کم است و نیاز به اتو کشیدن همیشگی ندارد.

پانچو

پانچو لباس کار زمستانی است که روی بقیه لباس‌ها ‌پوشیده می شود و حالت آزادی دارد. در شرایطی که هوا به‌طور ناگهانی تغییر می‌کند و باران می‌بارد، پانچو یک لباس راحت است که کلاه هم دارد. این لباس  از بارانی نازک تر است و بدن را گرم نمی‌کند؛ اما اجازه نفوذ یک قطره باران به داخل آن را نمی دهد و شما خیس نخواهید شد. 

بارانی

لباسی که کمک می‌کند تا باران در فصول سر شما را خیس نکند و زمانی‌که آن را می‌پوشید احساس گرما نکنید بارانی است. بارانی‌ها در اندازه‌های مختلف کوتاه، متوسط و بلند تولید می‌شوند و با توجه به سلیقه و شرایط کار می توان نوع مناسب را انتخاب نمود. بارانی ها معمولا لایه پشم و شیشه دارند و گرم هستند.

کاپشن

کاپشن لباس کار چند لایه است و در برابر سرمای زیاد از فرد به‌خوبی محافظت می‌کند. این لباس کار زمستانی در مدل‌های مختلفی تولید می شود و می‌توان برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از این لباس استفاده کرد. برای خرید کاپشن به این نکته دقت کنید که سایز کاپشن طوری انتخاب شود تا زیر آن یک یا دو لایه لباس هم بتوان بپوشید، درغیر اینصورت زمانی‌که چندلایه لباس بپوشید، برایتان تنگ می‌شود.

ژیله

یک نمونه دیگر از لباس کار زمستانی، ژیله است و برای افراد مشاغل مختلفی مانند نگهبانان و آتش‌نشانان تولید می‌شود. این لباس مانند بلوز مردانه است و آستین ندارد و جلو بسته است و زیب یا دکمه‌ای ندارد. یقه این لباس به‌صورت هفت یا گرد است و زیر ژیله می‌توانید لباس‌های دیگری مانند بلوز مردانه هم پوشید. جنس ژیله از کتان و پنبه است.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟