مشخصات پارچه کاپشن تبلیغاتی| 02144091101

لباس کار در زمان انجام کار پوشیده می شود و می تواند در هر شغل و سمتی استفاده شود. با توجه به نوع و محیط شغلی ممکن است نیاز به تولید لباس کار باشد که در برابر پارگی مقاوم هستند تا دوام بیشتری داشته باشد

اشخاص فعال در مشاغل فنی و کارگاهی؛ همیشه لباس های مخصوص این کار پوشیده اند، لباس کار مدرن در زمان انقلاب صنعتی بوجود آمد. استفاده از  لباس کار از دهه های گذشته به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است، این بهره برداری به ویژه بوسیله افرادی که در مشاغل صنعتی مشغول به کار هستند و همچنین کسانی که نظافت و ایمنی برایشان حائز اهمیت است بیشتر بوده است. لباس کار در طول سال ها در شاخه های مختلف توسعه یافته تا از کارگران در برابر حوادث احتمالی مختلف، محافظت نماید. به تن کردن لباس کار؛ به شناسایی کارکنان یک شرکت کمک می کند، همچنین در طول ساعات کاری نیز ایمنی آنها را به همراه دارد.

لباس کار چیست؟

لباس کار در زمان انجام کار پوشیده می شود و می تواند در هر شغل و سمتی استفاده شود. با توجه به نوع و محیط شغلی ممکن است نیاز به تولید لباس کار باشد که در برابر پارگی مقاوم هستند تا دوام بیشتری داشته باشد و از ایجاد آسیب به کارکنان جلوگیری نماید. در صنایعی که طبق قانون باید لباس کار پوشیده شود، تهیه لباس کار از جمله وظایف کارفرماست و معمولا لوگوی شرکت نیز روی آن چاپ می شود. جنس لباس کار تحت آزمایش های متعددی برای شستشو، درز و سوراخ شدن، تعریق و آزمایش های نیروی کششی قرار می گیرند تا برای استفاده روزانه توسط کارگران قابل استفاده باشد. لباس کار معمولاً از پارچه هایی مانند پنبه، پلی استر و پارچه های ترکیبی دوخته می شود که بادوام و مقرون به صرفه است و به خوبی شسته می شوند و طوری طراحی شده که برای مدت طولانی دوام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی ها و مزایای لباس کار زمستانه

انواع لباس کار

لباس کار با توجه به نوع شغل، محیط کار و فعالیت افراد در طول روز کاری؛ به گروه های مختلفی تقسیم می شود. لباس کار صنعتی مهم ترین و شناخته شده ترین نوع لباس کار است که با هدف حفظ ایمنی و سلامت افراد در محیط کاری صنایع تولید می شود؛ این نوع لباس کار در انواع لباس کار دو تکه و لباس کار یکسره دوخته می شود. 

لباس کار اداری گروه دیگری از انواع لباسکار است که برای مشاغل راحت تر و کار در محیط های دفتری تولید می شود، این نوع لباس کار در انواع کت و شلوار فرم و مانتو و شلوار فرم یا هر کدام از لباس ها به صورت جداگانه مانند پیراهن یا شلوار فرم تولید می شود. 

لباس کار زمستانی برای محیط کاری خاص و با دمای پایین تر تولید می شود که معمولاً از چند لایه شامل زیرپوش، پلیور، اورکت و کاپشن زمستانی تشکیل شده است. 

لباس کار های تبلیغاتی به شغل خاص یا محیط خاصی محدود نمی شود، بلکه بسیاری از شرکت های بزرگ برای تبلیغ برند خود و ایجاد ارتباط مداوم و موثر با فروشنده های کوچک تر و مشتریان از این نوع لباس کار استفاده می کنند.

اهمیت لباس کار

استفاده از لباس کار مناسب؛ به عنوان یکی از بهترین راه های تامین ایمنی و حفاظت در محیط کار شناخته می شود، البته بسیاری از شرکت ها و افراد هستند که اهمیتی برای لباس کار قائل نیستند. مهم ترین دلایل استفاده از لباس کار به این شرح است:

1- تعهد شغلی

پوشیدن لباس کار یکسان که دارای لوگو و نام شرکت نیز هست، به کارکنان احساس تعلق به گروهی را می دهد که با اهداف و ارزش های آن هم جهت هستند و در نتیجه برای دستیابی به هدف مشترک خود تلاش بیشتری خواهند کرد.

صفحه اینستاگرام ما:  uniformsparmida@

2- ایمنی

از نظر قانونی کارفرمایان مسئول رفاه کارکنان خود هستند، پس باید اقداماتی برای حفظ امنیت و سلامت کارگران در محل کار انجام دهند. استفاده از لباس کار مناسب در محیط های صنعتی و کارگاهی، به ویژه در شرایطی که کارگران ملزم به انجام کار فیزیکی یا کار در مجاورت مواد خطرناک هستند ضروری است. تجهیزات ایمنی علاوه بر لباس کار صنعتی شامل دستکش، عینک، کفش، گوش بند و کلاه ایمنی می باشد.

3- اتحاد و یکپارچگی

پوشیدن لباس کار یکسان بین کارکنان اتحاد ایجاد می کند، مانند یک تیم ورزشی که لباسی را به تن می کنند که به آنها احساس بخشی از یک کل می دهد، لباس فرم باعث می شود کارکنان احساس کنند که به عنوان یک تیم برای رسیدن به یک هدف فعالیت می کنند. لباس کار فرم همچنین باعث ایجاد حس برابری می شود، اگر همه لباس کار های یکسانی بپوشند، نسبت به یکدیگر احترام مساوی خواهند داشت.

4- شناخت مشتری

در بسیاری از مشاغل، کارکنان با مشتریان برخورد چهره به چهره  دارند، در این شرایط کارگران با یک لباس منظم و یکسان، حرفه ای تر به نظر می رسند و در صورت نیاز به کمک بلافاصله برای مشتریان قابل تشخیص هستند. از نظر زیبایی شناسی نیز برای ایجاد یک نام تجاری، قابل تشخیص و حیاتی خواهد بود، اگر لوگوی شرکت دارای رنگ خاصی باشد، یک لباس کار فرم نیز می تواند حاوی آن رنگ برای شناساندن شرکت باشد.

5- بهره وری

لباس کار را می توان مانند وسایل حفاظتی، طوری طراحی کرد که برای هر کاری کاربردی باشد؛ مثلا استفاده از پیش بند و کلاه برای کارکنانی که در صنایع غذایی کار می کنند، کاربردی است، یک لباس کار یکسره نیز برای مکانیکی که احتمالاً کثیف می شود، کاربردی خواهد بود. لباس کار راحت و کاربردی؛ بهره وری را افزایش می دهد و کارمندان را تشویق کند تا با انرژی کار کنند.

انتخاب یک شرکت تولید لباس کار، مطابق با استانداردهای جهانی می تواند قیمت مناسب، راحتی و ایمنی را برای کارکنان فراهم کند. با توجه به بررسی های انجام شده از مجموعه های تولیدهای لباس کار؛ به این نتیجه رسیدیم که شرکت پارمیدا یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید لباس کار می باشد، این شرکت کیفیت بالا و قیمت مناسب در عین پیروی از استانداردهای جهانی را مبنای کار خود قرار داده است. شرکت پارمیدا با داشتن سالها سابقه در تولید لباس کار صنعتی، همچنان به اصول خود پایبند است و با در اختیار داشتن نیروی کار حرفه ای و آموزش دیده، لباس کار های تخصصی و سفارشی را به بازار عرضه می کند.

آدرس : تهران، فلکه دوم صادقيه، بلوار آيه اله کاشاني، تقاطع جنت آباد، مجتمع تجاري مريم، طبقه دوم، واحد 97، لباس کار و اداري پارميدا

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟