مشخصات لباس کار زمستانی| 02144091101

انجام فعالیت در فصل سرما و در معرض هوای سرد نیاز به لباس کار زمستانی دارد و دارای اهمیت بالایی است. یکی از روش های معمول کارکنان و کارگران برای دوری از سرما در محیط های مختلف از جمله محیط های صنعتی، پوشیدن چند لباس بر روی هم برای گرم کردن می باشد

انجام فعالیت در فصل سرما و در معرض هوای سرد نیاز به لباس کار زمستانی دارد  و دارای اهمیت بالایی است. یکی از روش های معمول کارکنان و کارگران برای دوری از سرما در محیط های مختلف از جمله محیط های صنعتی، پوشیدن چند لباس بر روی هم برای گرم کردن می باشد. این کار باعث کلافگی افراد و راحت نبودن آن ها در هنگام انجام کار می شود. نکته دیگر این که در محیط های صنعتی باید از یک لباس کار مناسب استفاده شود تا خطرات جانی به حداقل برسد، با این توضیحات خرید لباس کار در هر فصل یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.

لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید:  استاندارد و ویژگی های لباس کار مناسب جوشکاری

خصوصیات یک لباس کار ایده‌آل 

هویت و رنگ برند

کارآمد بودن

تناسب

جنس پارچه

استایل و مد

انواع لباس کار زمستانی

لباس کار های زمستانی برای هر شغل انواع و جنس های مختلفی دارند و هر کدام‌ ویژگی های مخصوص به خود را نیز دارا می باشند. بعضی تنها به صورت روپوش استفاده می شوند و گرمای مناسبی ندارند، انواع دیگری از این لباس ها که باید از بدن در برابر آسیب ها و عوامل خطر مراقبت‌ کنند، برای زمستان نیز همین ویژگی را خواهند داشت. به عنوان نمونه لباس افرادی که در محیط های سر باز مثل جنگل ها و مراتع در فصول سرد کار می کنند با افرادی که در محیط های کارگاهی اشتغال دارند متفاوت است. 

انواع لباس کار مناسب زمستان عبارت اند از:

کلاه

دستکش

کاپشن و اورکت

بادگیر و شلوار

شلوارهای گرم تک

کفش

بیشتر بخوانید: نحوه شستشو و نگهداری لباس و مانتو فرم اداری

ویژگی های لباس کار زمستانه

در انتخاب لباس کار زمستانی یا کاپشن مهندسی فصول یا مناطق سرد به کیفیت لباس توجه کنید. از جمله استاندارد های تولید لباس کار زمستانه می توان به میزان تهویه و رطوبت آن در بدن اشاره نمود. تمامی این موارد با توجه به این مورد باشد که فرد پس از پوشیدن این لباس ها د مدت زمان طولانی دچار مشکلی نشود و در آن راحت باشد.

استفاده از الیاف و پارچه های با کیفیت و مناسب فصل سرد در تولید لباس کار زمستانی یکی از مهم ترین ویژگی های لباسکار استاداندارد است. این نوع لباس باید علاوه بر گرم نگه داشتن بدن در محیط سرد ، راحت باشد و همچنین بالاترین میزان ایمنی را بر اساس نوع فعالیت افراد داشته باشد. تولید لباس کار استاندارد بر اساس ارگونومی و سایز بدن افراد می باشد.

در مناطقی که علاوه بر سرما شاهد بارش باران و برف نیز وجود دارد و یا کار افراد در معرض محیط های مرطوب و آب است، ضد آب بودن لباس کار در اولویت قرار دارد. الیاف مورد استفاده در این نوع لباس کار به گونه ای است که بدن افراد در برابر رطوبت خشک ماند. 

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

ویژگی های لباس کار با کیفیت

لباس‌ کار زمستانی دارای لایه‌های اضافی مثل پشم شیشه،  آستر های نمدی و خز است. به همین علت نسبت به لباس‌های معمولی مقاومت و دوام بیشتری دارند.

بعضی لباس کارهای زمستانی گردن و یقه را نیز می پوشاند تا سرما در بدن نفوذ نکند.

لباس‌های زمستانی ضخیم تر هستند و به همین علت ممکن است کار کردن و حرکت با آن‌ها کمی سخت‌تر باشد، اما در کل نباید محدودیتی در حرکت ایجاد کنند و شخص باید در لباس راحت باشد.

لباس کار زمستانی در عین  گرم بودن سبک نیز هست.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید پارچه برای لباس کار

مهمترین مزایای لباس کار زمستانه

برای لباس زمستانی کلاه های گرم و ضد آب برای محافظت سر و گردن در نظر گرفته می شود.

ضد آب بودن و حفاظت بدن در برابر برف و باران جزو مزایای اصلی این نوع لباس است.

لباس کار زمستانی باید دمای داخلی بدن را حفظ نماید.

راحتی فرد در زمان استفاده لباس کار زمستانی مزیت دیگر لباس زمستانی است که دایره فعالیت شخص را محدود نکند.

معمولا لباس کار زمستانی به شکل بادگیر است و اجازه عبور هوای سرد را از خود نمی دهد. این مزیت باعث می شود دمای داخلی بدن در حالت ثابت و متعادل بماند. 

لباس های کار زمستانی برای ایجاد ضخامت، در مدل های دولایه و سه لایه تولید می شوند تا گرمای بیشتری ایجاد کنند.

برای این که هوای سرد از لباس کار عبور نکند، بعضی از مدل ها با استفاده از دستگاه پرس تولید می شوند تا هیچ گونه درز و شکافی برای عبور هوای سرد وجود نداشته باشد. این نوع دوخت بسیار محکم و قابل قبول است. 

در صورت استفاده از لباس های مخصوص زمستانی در حین کار، دیگر نیازی به پوشیدن چند لباس بر روی یکدیگر نیست و افراد احساس راحتی بیشتری دارند.

تنوع لباس کار زمستانه

لباس کار یکسره، کاپشن مهندسی به همراه شلوار و بادگیر جدا و لباس کار دو تکه از انواع مدل هایی است که می توان به عنوان لباس کار زمستانه استفاده کرد. رایج ترین مدل های مورد استفاده در فصول سرد لباس کار دو تکه است که شامل کاپشن مهندسی می باشد.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟