✅انتخاب لباس جین به عنوان لباس کار | 02144091101

لباس کار برای چند منظور طراحی ، تولید و خرید می شود ، یکی از مهمترین دلایل خرید لباس کار را می توان حفظ امنیت و تندرستی کارگران برشمرد.

انتخاب لباس جین به عنوان لباس کار

لباس کار برای چند منظور طراحی ، تولید و خرید می شود ، یکی از مهمترین دلایل خرید لباس کار را می توان حفظ امنیت و تندرستی کارگران برشمرد، اصولا لباس های کار بنا به نوع فعالیتی که برای آن طراحی شده اند از کیفیت ها و شاخصه های مختلفی برخوردارند و دلیل دیگری که کارخانه ها و شرکت ها را مجاب به خرید لباس کار می متحدالشکل و مرتب و منظم بودن پرسنل یک مجموعه است.

انتخاب لباس جین به عنوان لباس کار

انواع لباس کار

استفاده ار لباس فرم در مجموعه های شغلی مانند اداره ها، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و  از این دست متفاوت و متنوع می باشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار آشپزی

لباس کار خدماتی

لباس کار کارگری یا خدماتی از انواع پر مصرف لباس ایمنی محسوب می شوند. بلوز و شلوار دکمه دار و کاپشن و شلوار زیپی از انواع لباس کار خدماتی می باشد. 

کاپشن  و شلوار

لباس کار دو تکه کاپشن و شلوار یا مهندسی، جیب های زیادی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و امکان پوشیدن لباس دیگری زیر این لباس کار وجود دارد. 

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره زمانی کاربرد دارد که کاربر تحرک بالایی در محیط کار داشته باشد، این لباس ظاهر زیبایی نیز دارد مانند لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و و لباس کار مکانیکی و نجاری و لباس کار دوبنده، لباس کار دو بنده بالا تنه آزادی دارد و سرعت عمل و فعالیت را محدود نمی کند.

لباس کار آستین دار

لباس کار خلبانی یا لباس فرم آستین دار کل بدن نیرو را می پوشاند و از نفوذ هرگونه مواد مانند آب، روغن، اسید، مواد شیمیایی و دیگر ماده ها به پوست بدن جلوگیری می کند. 

بیشتر بخوانید: لباس کار مناسب در موقعیت مختلف

لباس کار جوشکاری

جوشکاری از مشاغل خطرناک است و باید نکات ایمنی به صورت کامل در این حرفه رعایت شود. لباس ایمنی جوشکاری انواع لباس کار یکسره است و با نام لباس کار سرهمی جوشکاری شناخته می شود. جنس لباس کار جوشکاری متریال کتان است که مقاومت بالایی در برابر جرقه های جوشکاری دارد.

روپوش و پیش بند کار

این نوع از لباس فرم کار نیز باتوجه به محیط شغلی از جمله بیمارستان و هتل، در جنس های ترگال پنبه، تترون تولید می شود و  در برابر شست و شو مقاومت زیادی دارد.

لباس کار نقاشی

موادی مانند رنگ و چسب و موارد مشابه، باعث مانند از بین رفتن شکل ظاهری لباس و پوسیدگی الیاف آن می شود، به همین دلیل لباس کار یکبار مصرف گزینه مناسبی برای استفاده برای نقاش هاست. 

لباسهای با قابلیت دید بالا

این گونه لباس ها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد با توجه به نوع محل کاربرد، به صورت ژاکت، بلوز شلوار به رنگهای براق و از جنس های مختلف تولید می شود تا امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم کند.

لباس کار

لباس کار جین

از لباس کارهایی که مورد توجه مشاغل زیادی قرار گرفته، لباس کار جین یا لی می باشد. این لباس کار بخاطر دوام بسیار بالایی که دارد مورد استقبال مشاغل سخت قرار گرفته است و البته لباس هایی از جنس لی و جین مطلوب کارهایی مانند مکانیکی یا جوشکاری است.

جین از جمله پارچه هایی است که در مقابل آسیب مقاومت بالایی دارند ، پارچه های جین بسیار شیک و خوش دوخت هستند و برای کار جوشکاری مناسبند و از بدن در هنگام جوشکاری محافظت می کنند. استفاده از پارچه جین برای تهیه لباس کار، باعث تولید لباسی سبک و با هزینه پایین و مقرون به صرفه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لباس کار مناسب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

لباس هایی که دارای الیاف مصنوعی هستند، برای جوشکاری مناسب نیستند، زیرا در هنگام کار احساس ناخوشایندی به فرد دست می دهد و امکان سوختن با جرقه های جوشکاری نیز وجود دارد، اما لباس هایی که از جنس جین هستند، مرغوبند و فرد هنگام پوشیدن آن احساس راحتی می کند، جنس این لباس مانع از آسیب به بدن می شود و فرد می توانید در هنگام کار جوشکاری از آن استفاده کنید.

لباس کار جین با توجه به ظاهر اسپرت و شکیل و همچنین پارچۀ پنبه ای، که سبب خنک بودن لباس می شود، در کارهایی که با حرارت سر و کار دارید مانند جوشکاری، سنگ و فرزکاری کاربرد داشته و بسیار پر طرفدار است.

دوخت محکم و با کیفیت، قوارۀ اسپرت و راحت و پارچۀ مرغوب، لباس کار جین را به لباسی شیک و با دوام تبدیل برای هر شغلی لباس کار مناسبی طراحی و تولید می شود، برای انتخاب لباس کار باید چندین فاکتور را در نظر گرفت از جمله جنس پارچه نوع دوخت لباس کار قواره و اندازه لباس کار و قیمت لباس کار.

این لباس کار تحت عنوان لباس کار صنعتی، لباس کار نجاری، لباس کار کارگری، لباس کار معدن، لباس کار پمپ بنزین و همۀ کارهایی که به غیر از مواردی که کار جوشکاری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

معیارهای انتخاب یک لباس کار باکیفیت

جنس لباس کار جین

جنس لباس کار جین با درصد بالای پنبه است که در عین دوام بالا در برابر جوش و حرارت، خنک است.

قواره و کیفیت دوخت لباس کار 

لباس کار مدل جین از نظر قواره و دوخت در دسته لباس کارهای با کیفیت بالا قرارمی گیرد. طراحی الگوی لباس کار، کار باید با دقت انجام شود. لباس کاری که در طی روز، ساعتهای متمادی و طولانی مورد استفاده قرار می گیرد باید راحت باشد. یک لباس کار راحت، می تواند سبب افزایش بازدهی در کارگاه شود. در مقابل دست و پاگیر بودن لباس کار باعث کلافه شدن پرسنل و کاهش راندمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: انواع لباس کار بیمارستانی

کیفیت دوخت لباس کار نیز از مهمترین موارد انتخاب یک لباس کار بادوام است. کیفیت دوخت، علاوه بر دوام، بر ظاهر لباس نیز تأثیر بسیار دارد. مطمئنا یک لباس کار شیک و با دوام، باید دارای کیفیت دوخت بالا باشد. معمولا برای دوخت با دوام و باکیفیت لباس کارازانواع چرخهای دو سوزنه و سه سوزنه صنعتی استفاده می شود.

قیمت لباس کار لباس 

این لباس کار از نظر قیمتی در پایه لباس کارهای با قیمت بالا قرار می گیرد. مفهوم لباس کار ارزان را میتوان از دو نگاه بررسی کرد : 

خرید لباس کار قیمت پایین  

خرید لباس کاری که هزینه کمتری در طی سال به مدیر کارگاه تحمیل کند.

لباس کار قیمت پایین قطعا کیفیت پایین تری از نظر دوخت و قواره و سایر آیتم ها دارد که در نتیجه دوام لباس را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. کارفرما باید در طی سال بیشتر از دو مرتبه اقدام به خرید لباس کار ارزان قیمت نماید. در صورتی که با خرید یک لباس کار با کیفیت با پرداخت هزینه بیشتر مدت زمان طولانی تری امکان استفاده از آن برای نیروها فراهم خواهد بود.

لباس کار پارمیدا

نحوه شستشو و اتوکشی لباس کار جین

در زمان شستشوی لباس جین باید به این نکته توجه کنید که از آب داغ استفاده نشود چون آب داغ باعث آسیب به تار و پود پارچه می شود و عمر لباس کار را کم می کند. اگر شستشوی لباس کار جین با دست انجام شود می تواند حفظ رنگ و کیفیت آن را در پی داشته باشد و سایش از شستشو با ماشین لباسشویی را تا حدی کاهش دهد. از اتوی بخار نیز جهت اتو کردن لباس کار جین استفاده نکنید. همچنین مراقب باشید اتو را به صورت مستقیم روی جین قرار ندهید.

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟