یک مانتو اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 02144091101 - لباس کار پارمیدا

شرکت ها و سازمان های مختلف از انواع مختلف لباس فرم برای خانم ها و آقایون استفاده می کنند و سعی می کنند این لباس ها منحصر به فرد و زیبا باشد و به عنوان تبلیغ مناسبی برای برند شرکتشان استفاد شود.

یک مانتو اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 

شرکت ها و سازمان های مختلف از انواع مختلف لباس فرم برای خانم ها و آقایون استفاده می کنند و سعی می کنند این لباس ها منحصر به فرد و زیبا باشد و به عنوان تبلیغ مناسبی برای برند شرکتشان استفاد شود.

یک مانتو اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟|

لباس فرم در سرتاسر دنیا در واحدهای مختلف اداری و صنعتی به صورت صنعتی و تولید انبوه در آمده و صنعت مد در ارائه این نوع پوشاک بسیار پیشرفت داشته و همگام به مد روز لباس های فرم مناسبی ارائه نموده است. لباس رسمی بانوان برای محیط کار مانتوی اداری است که همان لباس فرم به حساب می آید و نیاز به دقت و سلیقه در انتخاب مناسب آن احساس می شود.

رنگ لباس های رسمی و مانتو اداری معمولا تیره است و ترکیب رنگ های سرمه ای، رنگ مشکی، رنگ زغالی و رنگ طوسی می باشد. ویژگی رنگ های تیره این است که دیرتر کثیف می شوند و فاصله زمانی بیشتری بین شستشوی یونیفرم ایجاد می شود.هماهنگ کردن رنگ های استاندارد تیره راحت تر از رنگ های دیگر است.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن لباس کار زمستانی

مانتو اداری چیست؟

مانتو فرم اداری تن پوش ویژه بانوان شاغل در ارگان ها و سازمان ها است و برای حضور در محل کار، پوشیدن آن الزامی است. مانتو اداری دارای طراحی زیبا و راحتی است و در عین حال خوش فرم دوخته می شود. مدیران سازمان های معتبر برای بالا بردن پرستیژ کاری کارکنان و هماهنگ بودن ظاهر پرسنل خود به استفاده از مانتو اداری و لباس فرم اداری تمایل دارند. طراحی لباس فرم با توجه به معیارهای مدیریت و در نظر گرفتن المان هایی مانند مد روز بوسیله طراحان لباس انجام می شود. 

اهمیت لباس فرم اداری و مانتو اداری 

طور معمول لباس فرم برای ۳ گروه مختلف در هر سازمان منافعی را به همراه دارد. در یک تقسیم بندی ساده می توان به این شرح برشمرد:

منافع کارفرما

منافع کارکنان

منافع مشتری

ویژگی های مهم مانتو اداری مناسب

قد مانتو

قد مانتو باید مناسب با قد شما باشد و با در نظر گرفتن دقیق قد خرید انجام شود. اگر توپر هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید. اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش های عمودی خرج کار، باعث بلندتر نشان دادن شما می شود.

جنس پارچه مانتو

جنس پارچه مانتو اداری بهتر است نخ یا با درصد بالای نخ باشد زیرا ایجاد حساسیت پوستی نخواهد کرد و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند.

مورد دیگر چروک شدن لباس است که باید بنا به جنس پارچه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: مشخصات لباس کار کتان 

سایز مانتو

سایز مناسب مانتو در طراحی و دوخت مانتو اداری بسیار مهم است. سعی کنید مانتو تنگ خریداری نکنید زیرا شما در محل کار با مانتو تنگ در محل کار راحت نخواهید بود و باعث عملکرد ضعیف شما خواهد شد.

ویژگی های مانتو اداری

مانتو های اداری بر اساس فصول مختلف

مانتو بهاره با جنس لطیف و رنگ‌های روشن 

مانتو تابستانه از پارچه های نخی که هوا بتواند به داخل آنها نفوذ کند.

مانتو پاییزه شامل مانتوهای بارانی است

مانتو زمستانه جزو مانتوها ضخیم است که گرمای زیادی دارد

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

مانتو مخصوص افراد مختلف

مانتو برای افراد درشت اندام و توپر

از پوشیدن مانتو های کوتاه و تنگ و همچنین مانتو های دارای کمر های کشی خودداری کنید. مانتو شما باید کاملا متناسب با اندام شما باشد نه خیلی تنگ نه خیلی گشاد. استفاده از خطوط یا برش های عمودی اندام را لاغرتر نشان می دهد.

استفاده از نقش های راه راه افقی و شطرنجی در مدل مانتو سبب درشت تر نشان دادن شما خواهد شد. خرید مانتو هایی که دارای شکاف های جانبی هستند برای اندام شما مناسب است.

اگر شکم بزرگی دارید مانتو هایی که از قسمت کمر تنگ می شوند انتخاب نکنید زیرا با پوشیدن این نوع مانتو شکم شما بزرگتر نشان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه برای تیشرت تبلیغاتی

از مانتو که یک طرف لباس بر روی طرف دیگر پیچیده می شود یا فرم راسته دارند استفاده کنید. سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر و میانی بدن جیب، پلیسه و چین نداشته باشند.

مانتو مناسب اندام سیبی شکل 

اگر در قسمت شکم چربی های اضافی دارید و دچار چاقی در قسمت هستید در اصطلاح اندام سیب شکل دارید. خط کمر در چاقی شکمی وجود ندارد و می بایست با طراحی مناسب و رنگ بندی می توانید خط کمر را متعادل تر کنید. تضاد رنگی و استفاده از رنگ های تیره در قسمت میانی بدن تعادل اندام را برقرار خواهد کرد. برای اینکه شکم را کوچکتر نشان دهید از شلوار رسمی فاق بلند استفاده کنید و از پوشیدن شلوارهای گشاد هم خودداری کنید.

مانتو مناسب اندام مستطیل شکل 

در اندام مستطیل شکل، خط کمر مشخص نیست و سرشانه و باسن تقریبا هم اندازه هستند. خانم هایی با اندام مستطیل شکل یا تیپ پسرانه فاقد برجستگی های معمول اندام هستند و همه هیکلشان یکسان دیده می شود. بهترین طراحی برای این شکل اندام، ایجاد برجستگی و تعادل در شکل بدن است. بهتر است از مانتو اداری دو رنگ استفاده کنید. مانتوهای فرم اداری که در قسمت بالاتنه دارای یک رنگ و در قسمت پایین تنه دارای رنگ دیگری هستند برای اندام مستطیل مناسب است.

مانتو مناسب اندام گلابی 

خانم هایی که حجم بالاتنه شان کوچکتر از پایین تنه است در اصطلاح فرم بدن گلابی شکل دارند. اندام گلابی در قسمت ران و باسن چاق تر و عرض سرشانه کمتری دارد.

این افراد بهتر است مانتو اداری شبیه به تونیک بپوشند که روی کمر جمع می شود  تا تعادل را در اندام بر قرار کند و در پایین تنه خطای دید ایجاد کند و تمرکز دید را از روی ران و باسن به بالا تنه جلب نماید. پوشیدن شلوار راسته برای این افراد انتخاب مناسب است و باعث کوچکتر دیده شدن پایین تنه می شود. مانتو اداری مناسب این افراد نباید در قسمت باسن تنگ و چسبان باشد.

بیشتر بخوانید: لباس کار دوبنده

مانتو مناسب اندام ساعت شنی 

در اندام ساعت شنی عرض سرشانه و باسن برابر است و در قسمت میانی خط کمر به خوبی مشخص است. این افراد بسیار خوش اندام و شکیل هستند و انتخاب های بیشتری برای خرید مانتو اداری دارند و محدودیتی در انتخاب لباس برای افراد خوش اندام وجود ندارند البته با پوشیدن مانتو رسمی آستین کلوش و شلوار دمپا گشاد استایل زیباتری خواهند داشت.

مانتو مناسب بانوان قد کوتاه و لاغر

بهتر است خانم های با قد کوتاه و لاغر مانتوهای ساده را انتخاب نمایند و از خرید مانتو های گشاد یا خیلی تنگ اجتناب کنند. لباس هایی با خطوط عمودی می توانید به بلند نشان دادن قدکمک کند.

 مانتو اداری

مانتو مناسب خانم های بلندقد

انتخاب مانتو فرم اداری با پارچه های لخت و نرم برای خانم های قد بلند مناسب است در صورتی که قد مانتو خیلی بلند یا کوتاه نباشد زیرا اندام را نامتعادل نشان می دهد. خانم های قد بلند می توانند شلوار لباس فرم را از طرح های گشادتر انتخاب کنند. شلوار راسته و شلوار مخروطی با قد تا مچ برای ست کردن مانتو اداری زنانه گزینه پسندیده ای خواهد بود.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟