چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار خود نماییم؟ | 02177260333

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود.

چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار خود نماییم؟

لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

لباس کار

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید: تیشرت تبلیغاتی چه کاربردی برای کسب و کار دارد؟

پوشش لباس کار تمیز و با کیفیت در محیط کار باعث افزایش راندمان کار و وجهه بهتر کارکنان در محیط کار می شود. اما با توجه به شرایط محل کار و وظایف محوله با گذشت زمان لباس کار ظاهر خود را از دست می دهد که باید اقدام به خرید لباس کار جدید کرد. خرید لباس کار جدید پس از خراب شدن لباس کار تصمیم درستی نیست و پرسنل یک مجموعه همیشه باید از لباس کار مرتب و سالم استفاده کنند.

دلیل مهم دیگر استفاده از لباس کار در درجه یک برای جلوگیری از خطرات و آسیب های احتمالی در محیط کار است. اگر لباس کار دچار آسیب دیدگی شده باشد، امکان ایجاد صدمه در برابر آسیب های محیط کار وجود دارد. 

زمان تعویض لباس کار 

بیشترین مشکلی که برای لباس کار صنعتی به وجود می آید ایجاد آلودگی های دایمی، پارگی و سوختگی و از این قبیل است، در صورت بروز هرکدام از این موارد بهتر است اقدام به تعویض لباس کار و خرید لباسکار جدید نمود. در محیط های اداری که پوشیدن لباس کار الزامی است فرسودگی لباس جلوه آن را تغییر می دهد، رنگ لباس کار اداری دچار تغییر شده و یا لباس دچار پوسیدگی خواهد شد که نیاز به خرید لباس کار جدید احساس می شود. 

بیشتر بخوانید: پارچه ترگال چیست؟

در بعضی موارد مانند درج آرم شرکت یا سازمان بر روی لباس کار و تغییر نام می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید کرد؛ همچنین در صورت ایجاد دید مثبت بصری برند باید گاهی اقدام به تهیه لباس کار های جدید برای کارکنان نمود.

اولین عاملی که تعویض لباس های کهنه با نو را عملی می کند این است که رنگ های تازه و لباس نو ارتباط مستقیمی با روحیه ی افراد دارد و این افراد  با شادمانی بیشتری کار خود را انجام می دهند و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

با استفاده از لباس کار ایمنی می توان سختی و دشواری کار را کنترل کرد و دقت بالایی در انجام کار به خرح داد که در نتیجه  در پیشرفت پروژه بسیار موثر خواهد بود.

تاریخ انقضا لباس کار

تعویض لباس کار ایمنی کهنه با نو راندمان کار افراد را تا حد زیادی بالا می‌برد. بعضی بر این باورند که لباس کار تا زمانی که دچار پارگی های متعدد، سوختگی های متعدد و همچنین رنگ پریدگی های متعدد نباشد می توان از آن استفاده کرد که این تصور اشتباه است و علاوه بر تاثیر منفی بر شخص برای مشتری و مخاطبی که برای کار به او مراجعه می کند نیز تاثیر منفی زیادی در بر خواهد داشت.

لباس کار پارمیدا

و تمایل به برقراری ارتباط با شخص را ندارد که می تواند باعث انصراف مشتری از خرید یا دریافت خدمات باشد. برای ارتباط موثر با مشتری ظاهر زیبا و تمیز و مرتب همراه با برخورد درست و مودبانه بسیار اثر بخش خواهد بود. فن بیان قوی و برقراری ارتباط کلامی موثر با مشتری بدون لباسکار نو و ظاهر درخور ممکن است مشتری را منصرف نماید.

بیشتر بخوانید: برای انتخاب لباس کار مناسب تاسیسات چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیریم؟

شستشوی منظم لباس کار

در صورت انجام فعالیت در محیط گرم و تعریق زیاد، توصیه میش ود لباس خود را به طور منظم شستشو دهید تا ظاهر منظم و تمیزی داشته باشید. در صورتی که کیفیت لباس کار پایین باشد پس از مدتی شستشو رنگ و مقاومت خود را از دست می دهد، پس در زمان انتخاب لباس کار دقت لازم را انجام دهید.

بهتر است افرادی که در محیط های گرم کار می کنند یا در محیط کار مواد شیمیایی یا چرب وجود دارد و یا فعالیت سنگین دارند و دو دست لباس تهیه کنند تا در تعویض و شستشوی لباس موردی پیش نیاید و از لباس های معمولی خود در موقع کار استفاده نکنند.

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

خرید لباس کار جدید با تغییرات فصل

خوب است با تغییر فصل لباس کار تغییر کند تا افراد در برابر تغییرات آب و هوایی راحت باشند و دچار سرما یا گرما نشوند، این تاثیرات به صورت مستقیم بر روی راندمان کار تاثیر خواهد داشت. کاپشن مهندسی برای افرادی که در محیط های صنعتی و در آب و هوای سرد مشغول به کار هستند نمونه مناسبی است. اما در فصول گرم سال می توان از لباس کار یکسره و یا سایر مدل های لباس کار استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: یک مانتو اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تغییر لباس کار بر اساس مد

یکی دیگر از مسائلی که در شرکت ها و سازمان ها تاثیر مثبتی دارد، به روز بودن لباس پرسنل می باشد. این موضوع در رقابت برند ها تاثیر زیادی دارد و در چشم مشتری تاثیر زیادی خواهد داشت.

تعویض لباس کار صنعتی

لباس کارکنان در محیط های صنعتی زودتر از سایر محیط ها دچار آسیب می شود، تعویض به موقع و خرید لباس کار جدید در چنین محیط هایی اگر چه هزینه بر می باشد اما بازخورد بالایی از دید مشتری خواهد داشت. می توان بنا به شرایط، هر 6 ماه یکبار در چنین محیط هایی اقدام به خرید لباس کار جدید کرد.

تولیدی پارمیدا

استفاده اصولی و صحیح از لباس کار

انتخاب صحیح لباس کار بر اساس شرایط محیطی و کاری افراد

عدم شست و شوی زیاد لباس کار برای جلوگیری از پوسیدگی و بی رنگ شدن آن 

قرار ندادن لباس در برابر رطوبت و دمای زیاد

جلوگیری از برخورد مواد شیمیایی و دیگر مواد آسیب زا به لباس 

شست و شوی لباس کار با دمای مناسب و بر اساس نوع پارچه به کار رفته

قرار ندادن لباس در برابر نور مستقیم آفتاب برای جلوگیری از آسیب و بی رنگ شدن لباس

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟