لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ 02177260333

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود.

لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ 

لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

لباس کار

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

تأثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی غیر قابل انکار است؛ چون اعتبار اجتماعی شرکت را نشان می‌دهد و می‌تواند ابتدای ورود تأثیر ماندگاری بر مشتریان بگذارد و بر قضاوت آن‌ها تأثیر بگذارد. پوشیدن لباس کار مناسب تاثیراتی به این شرح در مشتریان بوجود خواهد آورد:

بیشتر بخوانید: رنگ های مناسب لباس کار اداری

افزایش اعتماد به نفس نیروی کار

استفاده از لباس کار خوب و مناسب می‌تواند در نیروی شرکت اعتماد به نفس بالایی ایجاد کند، در نتیجه تلاش نیروی کار برای جلب رضایت مشتری بیشتر می شود و در نتیجه بهره‌وری کارمندان بالاتر می‌رود.

افزایش اعتبار نیروی کار در دید مشتری

پوشیدن لباس مرتب باعث تثبیت اعتبار و جایگاه فرد در نظر مشتری خواهد شد و در نتیجه مشتریان بیشتری علاقه‌مند به استفاده از خدمات شرکت و یا سازمان می‌شوند و در صورت اعتماد و دریافت خدمات مناسب شرکت شما را به دیگران معرفی خواهند نمود.

تاثیرگذاری روی مشتری 

ظاهر مناسب می‌تواند دید و نظر مثبتی در مشتری ایجاد کند و تا مدت‌ها نحوه پوشش و آراستگی فرد در ذهن مشتری باقی خواهد ماند. با این کار، مشتری برای استفاده از خدمات آن شرکت و یا سازمان تمایل زیادتری خواهد داشت.

نکاتی درباره انتخاب لباس کار مناسب برای بازاریابی و فروش

به جز قدرت بیان و قانع کردن مشتری در امر فروش و بازاریابی، پوشش و لباس فرد نیز بسیار با اهمیت است. بسیاری از مشاغل از لباس کار مخصوص استفاده می‌کنند و مردم با دیدن لباس می‌توانند شغل و سازمان مورد نظر را بشناسند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس کار زمستانی

باید در انتخاب یک لباس کار مناسب برای فروش و بازاریابی به این نکات توجه نمود:

لباس کار باید متناسب با شرایط شغلی فرد باشد.

لباس کار مناسب باید اندازه فرد باشد.

برند شرکت و نوع شغل فرد را نشان دهد.

از رنگ‌های مناسب در لباس کار استفاده شود.

لباس کار نباید دارای یا عیب و ایراد باشد.

از پارچه مرغوب و مناسب در تولید لباس کار مناسب استفاده شود.

لباس کار پارمیدا

تأثیر رنگ لباس در فروش و بازاریابی

رنگ لباس تاثیر زیادی در فروش و بازاریابی دارد. رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات مثبت و بسیار خوبی در روحیات افراد بوجود آورند و پیام هایی را منتقل کنند. این مسئله هم برای کارمند و هم برای مشتری موثر است. مشتری با دیدن رنگ‌های زیبا و مناسب به صورت ناخودآگاه جذب می‌شود، از طرف دیگر رنگ‌ خوب  روحیه کارمند را تقویت می کند و در او اشتیاق ایجاد خواهد کرد.

به عنوان نمونه رنگ قرمز تاثیر خوبی در ذهن مشتری می گذارد. عموما رنگ قرمز یک رنگ عاشقانه تلقی می شود اما در صنعت تبلیغات، فروش و بازاریابی تاثیر زیادی دارد. رؤسای جمهور بسیاری از کشورها از کراوات قرمز استفاده می‌کنند تا خود را قدرتمند نشان دهند.

بیشتر بخوانید: در زمان خرید لباس کار راحت به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ قرمز بسیار قوی و جذاب است و در تبلیغات گوناگون برای جلب توجه مخاطبین استفاده می‌شود. فروشنده با خوش‌سلیقگی و تبحر می‌تواند از رنگ قرمز در لباس یا سایر متعلقات همراه خود استفاده کند. اگر نوع ارتباط با مشتری هم در نظر گرفته شود، می‌تواند توجه مشتری را دوچندان به فروشنده جلب نماید.

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

لباس‌های مناسب برندینگ و بازاریابی 

قرار نیست لباس کار مناسب گران قیمت باشد، بلکه هدف اصلی این است که فرد مرتب و خوش لباس باشد. برای این کار شاید بهتر باشد افراد تغییرات جزئی در پوشش خود ایجاد نمایند. در انتخاب لباس مناسب برای یک شرکت باید عواملی مانند رنگ، طراحی، سایز، اندازه و متناسب بودن آن با شغل مورد نظر در نظر گرفته شود.

نکات مهم در انتخاب و خرید لباس کار 

لباس کار یکی از تجهیزات ایمنی است که باید متناسب با نوع فعالیت هر فرد انتخاب شود. از جمله ویژگی های یک لباس کار خوب به چند مورد اشاره می کنیم:

1-سایز لباس کار

زمان خرید لباس ایمنی کار اندازه و سایز لباس بسیارمهم است. انتخاب لباس کار بزرگتر و یا کوچکتر، سطح ایمنی کار را کاهش می دهد. استفاده از لباس ایمنی بزرگتر از سایز شما که دست و پاگیر باشد یا کوچکتر که احساس تنگنا و کلافکی به شما بدهد اجازه انجام وظیفه را نخواهد داد، در ضمن این که ظاهر مناسبی نیز نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار خود نماییم؟

2-جنس لباس کار

از دیگر موارد مهم در خرید لباس کار توجه به جنس لباس است. بهتر است لباس کار مناسب از پارچه های با الیاف طبیعی تهیه شود. اگر جنس لباس کار از الیاف طبیعی باشد، هوا در آن به خوبی جریان پیدا می کند و نیروها می توانند بدون کلافگی فعالیت خود را انجام دهند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شرایط شغلی شما به گونه ای است که در معرض حرارت و گرما هستید، لباس کار عایق گرما یا به اصطلاح نسوز استفاده کنید.

تولیدی پارمیدا

3-رنگ لباس کار

از نکات دیگری که هنگام خرید این محصول مورد توجه است، رنگ لباس کار است. رنگ لباس کار باید ثابت باشد تا بر اثر شست و شوی مداوم، آن از بین نرود. لازم به ذکر است که  لباس کاری بعضی کارکنان مانند رفتگران باید در شب قابلیت رویت باشد.

بیشتر بخوانید: تیشرت تبلیغاتی چه کاربردی برای کسب و کار دارد؟ 

4-جنسیت

یکی از مهم‌ترین نشانگرهای اجتماعی که بر روی نوع پوشش افراد موثر است جنسیت می‌باشد که اغلب کشورها و فرهنگ‌ها تفاوت‌هایی برای نوع لباس کار خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته‌اند در حالی که در برخی از کشورها نیز تفاوتی زیادی قائل نمی شوند.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟