مزایای استفاده از لباس فرم رستوران 02177260333

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود.

مزایای استفاده از لباس فرم رستوران

لباس کار چیست؟ چرا استفاده از لباس کار مهم است؟

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

لباس فرم رستوران

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

لباس فرم رستورانی یک ضرورت است. پرسنل و وضعیت ظاهری آن‌ها اولین چیزی است که مورد قضاوت قرار می‌گیرد و توسط مشتری دیده می شود. زمانی که مشتری وارد رستوران می‌شود در یک‌صدم ثانیه تصویر اولیه‌ای از برند شما در ذهنش شکل می گیرد که از دکوراسیون داخلی و ظاهر کارکنان شما رستوران بازخورد گرفته است. 

بیشتر بخوانید: لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

موفقیت یک برند را خلاقیت و تمایز تضمین خواهد کرد. می توان با طراحی و انتخاب یک لباس فرم جذاب که بتواند معرف ویژگی‌های برند باشد، حرفه‌ای بودن خود را در همان نگاه اول ثابت کرد.

مزایای استفاده از لباس فرم رستوران

لباس فرم معرف برند 

نام و برند رستوران باید در غذا، منو، دکوراسیون و لباس کارکنان قابل مشاهده باشد. پرسنل رستوران مانند یک تبلیغ سخنگو و فعال برند هستند. یک رستوران معمولی یا رستورانی زنجیره‌ای و چند ستاره نیاز به لباس فرم رسمی‌ دارد تا فضای حاکم بر رستوران را به مشتری القاء نماید.

ایجاد محیط حرفه‌ای 

لباس فرم یک‌دست باعث ایجاد فضای حرفه‌ای و همکاری خواهد شد و حس همکاری را  در جمع شدت خواهد بخشید و باز هم به راندمان کار کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رنگ های مناسب لباس کار اداری

شناسایی آسان کارکنان 

در صورت استفاده از لباس کار مشخص، مشتری می تواند در کمترین زمان ممکن، پرسنل را شناسایی نماید و درخواست خود را مطرح کند و دچار سردرگمی و اتلاف وقت و نارضایتی نخواهد شد. اگر پرسنل لباس متحد‌الشکل نداشته باشند، تشخیص آن‌ها سخت خواهد بود.

صفحه اینستاگرام ما: uniformsparmida@

ایجاد احساس تعلق در کارکنان 

لباس فرم بر مشتری تأثیرگذار است و روی روحیه کارکنان نیز تأثیر خواهد داشت. کارکنان در هر شیفت کاری با پوشیدن لباس مخصوص، احساس تعلق به مجموعه تعلق خواهند داشت و این احساس تعلق باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس و احساس رضایت درونی می‌شود و در نتیجه راندمان کار را بالا می برد.

لباس فرم

ویژگی های لباس فرم

موقعیت شغلی پرسنل 

پرسنل شاغل در رستوران مسئولیت‌های متفاوتی دارند، از جمله مسئول استقبال و راهنمایی مشتریان، تمیز کردن میز‌ها و محیط و آماده‌سازی و طبخ غذا. ویژگی ها و شرایط هرکدام از این مسئولیت‌ها باید در تهیه لباس فرم در نظر گرفته شود. توصیه می شود کسانی که مسئولیت تهیه غذا را بر عهده دارند لباسی سفید بپوشند که آلودگی را زود نشان دهد، و حتما کلاه داشته باشند.

افرادی که مسئول نظافت و تمیز کردن محیط هستند، باید لباسی تیره به تن داشته باشند که با پاشیدن آب یا مایع تمیزکننده لک نشود. مسئول استقبال و راهنمایی مشتریان و سرو غذا باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد.

رنگ لباس فرم

نوع لباس سبک کار شما را نیز مشخص خواهد کرد و بهتر است با فضای کار سازگار باشد. رنگ زرد و قرمز نمادی از سرگرمی و محیطی انرژی‌بخش است. این رنگ‌ها برای کافی‌شاپ‌ها، فست‌فودها و رستوران‌های دنج و صمیمی مناسب‌ است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس کار زمستانی

برای ساخت یک محیط خاص که از کلیشه‌های یکنواخت دور باشد و هنری و جذاب هم باشد می توان ترکیب رنگ بنفش و سبز را استفاده کرد. اگر رستوران فضایی سنتی دارد، رنگ‌های آبی فیروزه‌ای، خاکی و سفید مناسب خواهند بود. رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای یا آبی کاربنی، رنگ‌های رسمی‌تری هستند که برای رستوران‌های لوکس توصیه می‌شود. با کمک گرفتن از روان‌شناسی رنگ‌ها و فضایی که برای برند رستوران در نظر گرفته شده، می توان رنگ مناسبی برای لباس فرم کارکنان طراحی نمود.

راحتی لباس فرم 

کارکنان زمانی طولانی، در محیطی گرم و شلوغ کار مشغول به کار هستند؛ یعنی پارچه لباس باید از موادی انتخاب شود که سبک و خنک باشد. پرسنل رستوران با غذا و نوشیدنی سروکار دارند و لباسشان زود لک می‌شود، بنابراین پارچه لباس این گروه باید راحت شسته و اتو شود.

بهتر است از پلاستیک و نایلون در طراحی لباس استفاده نشود. لباس کار باید راحت و تمیز باشد، قابل شستشو بوده و متناسب با سایز پرسنل تهیه شود. لباس تنگ یا بیش از حد گشاد، روی سرعت کارکنان اثر می گذارد.

درج برند بر روی لباس

لوگو یا همان برند را به راحتی می توان با استفاده از چاپ روی لباس پرسنل در ذهن مشتری ثبت کرد. به جز درج لوگو بر سردرب رستوران باید از آن در جاهای دیگر نیز استفاده کرد تا دیده شود و برای مشتری حس تعلق و آشنایی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: در زمان خرید لباس کار راحت به چه نکاتی توجه کنیم؟

ویژگی لباس پیشخدمت رستوران 

پیشخدمت و سرپیشخدمت بیشترین ارتباط و تعامل را با مشتریان دارد و باید لباس کاری که می‌پوشد بسیار با کیفیت و تمیز باشد. یونیفرم پیشخدمت‌های باید از سایر کارکنان متفاوت باشد، همچنین طراحی آن باید اعم از پیراهن، جلیقه، شلوار است. لباس سرپیشخدمت نیز باید کاملا متمایز با لباس پیشخدمت‌ها باشد تا کاملا بتوان از دور او را تشخیص داد.

ویژگی لباس آشپز و سرآشپز رستوران

لباس کار آشپز و سرآشپز باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. سرآشپز مستقیما با غذای رستوران و مواد غذایی در ارتباط است. دیگر آشپزها نیز باید از روپوش آشپزی استفاده کنند که معمولا شامل پیراهن آشپز، کلاه آشپزی و شلوار کار است. 

بیشتر بخوانید: چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار خود نماییم؟

ویژگی لباس نیرو‌های خدماتی رستوران

هر نیروی خدماتی وظایف خاصی را انجام می‌دهد و نیاز است لباس کارشان با سایر کارکنان رستوران متفاوت و قابل تشخیص باشد.

لباس‌های خدماتی باید با کیفیت باشد چون با مواد شیمیایی درگیر هستند، همچنین نیاز است لباس‌هایشان به صورت مرتب تمیز و شستشو داده شود و اگر کیفیت این لباس‌ها بسیار پایین باشد در اثر شستشوی زیاد سریع‌تر آسیب می‌بیند.

لباس رستوران

سایر ویژگی های لباس فرم رستوران

جنسی که برای لباس رستورانی استفاده می‌شود بسیار خنک است.

لباس فرم رستوران ضد چروک و وزن سبکی دارد.

تبادل حرارت به سهولت انجام می‌شود.

رنگ‌ بندی هماهنگی دارد.

جنس به کار رفته معمولا ‌ترگال یا کجراه است.

برگشت به بالا
×

چطور میتونم کمکت کنم؟